Svart_relations_logga_liten_mindre

4 frågor till Petra Forsberg Kyller, som sålt sin byrå Medori och nu blir medarbetare hos kommunikationsbyrån Zellout.

Av Anders Melldén

Uppsalas reklamvärld har fått ett sammangående i och med att Petra Forsberg Kyller, tidigare vd på Medori och även grundare till företaget, nu sålt till Zellout och kliver in som medarbetare. Medori har bland annat kunder som Vasakronan och lokala aktörer som Hotell Villa Anna.

Fick du bra betalt?
– Haha, jag är nöjd.
 
Varför sålde du?
– Det kändes rätt strategiskt – jag behövde göra en större förändring och ett av mina mål med Medori var att sälja. Tommy (Lindgren, Zellouts vd och grundare) och jag har haft en dialog och bra diskussioner under en tid. På Zellout finns det möjligheter att utvecklas, samtidigt får jag bra medarbetare med otroliga muskler.

Du startade Medori 2005. Några speciella minnen från de 13 åren?
– Oj! Har så många fantastiska minnen … Jag har träffat så många olika individer, lärt känna så många olika människor och lärt mig massor av dem. Inte bara kunder, utan också medarbetare. Vi har också jobbat nära Ung Företagsamhet och jag har haft förmånen att få följa våra praktikanter på deras väg i livet. Medori har fått mig att känna styrka och mod att våga göra, ta steg och ta plats.
 
Vad är roligast med att nu vara del i en större byrå?
– Att få många nya, fantastiska medarbetare. Tommy Lindgren är verkligen en strategisk eldsjäl som jag beundrar och Zellout är ett kreativt och sprudlande team som gillar att hitta på mycket saker – inte bara jobb. Jag har hängt med dem i tre dagar och känner mig redan som en i gänget. Och så ser jag fram emot att fortsätta jobba med befintliga och nya kunder – det känns oerhört roligt!
 
Petra Forsberg Kyller
Född: 1971.
Bor: I Luthagen.
Familj: Gift med Håkan Kyller, två bonussöner, 16 och 18 år.
 
Bildtext:
Zellouts ägare Joakim Leo, Hugo Ekström och Tommy Lindgren hälsar Petra Forsberg Kyller och Medori välkommen. Foto: Jan Fornhem.